Algemene voorwaarden
NESCAFÉ® DOLCE GUSTO®
Laatste update: 03/09/2024
Neem contact op met NESCAFÉ ® Dolce Gusto® via:
Via ons contactformulier.
of door te bellen met: 0800 365 2348
1. TOEPASSELIJKHEID VAN DE ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN
1.1. Hieronder vindt u de Algemene Verkoopwaarden van Nestlé Nederland B.V. (“Nestlé Nederland”) die van toepassing zijn op uw online aankopen op de website www.dolce-gusto.nl (de “website”).
1.2. Door van deze website gebruik te maken, aanvaardt u onderworpen te zijn aan deze Algemene Verkoopvoorwaarden. Nestlé Nederland raadt u aan ze aandachtig te lezen voor u gebruik maakt van de diensten op deze website
1.3. Nestlé Nederland behoudt zich het recht voor onderhavige Algemene Verkoopvoorwaarden te allen tijde te wijzigen. Elke bestelling die wordt geplaatst na de publicatie door Nestlé Nederland van een nieuwe versie van de Algemene Verkoopvoorwaarden houdt ook de acceptatie in van deze laatste versie.
2. REGISTREREN EN WACHTWOORD
2.1. Als u zich op de website laat registreren, moet u er zich van vergewissen dat de gegevens die u levert juist en volledig zijn.
2.2. Gelieve Nestlé Nederland in te lichten als uw gegevens wijzigen.
2.3. U dient tijdens uw registratie een wachtwoord te kiezen als u gebruik wilt maken van deze website. Dit wachtwoord is strikt vertrouwelijk en mag niet aan derden worden meegedeeld.
2.4. Door te registreren krijg je bovendien toegang tot het loyaltyprogramma PREMIO. In elke doos van NESCAFÉ® Dolce Gusto® en STARBUCKS® by NESCAFÉ® Dolce Gusto® vind je een individuele QR-code. Deze kan je invoeren via de app of via www.dolce-gusto.nl/premio.
Elke gescande code levert jouw loyalty punten op. Je kan de punten inwisselen voor cadeaus uit de catalogus op premio.dolce-gusto.nl.
De volledige regels van het loyaltyprogramma hier beschikbaar.
3. BESTELLINGEN
3.1. Bestellingen kunnen enkel geplaatst worden door personen die ouder zijn dan 18 jaar.
3.2. Een door u geplaatste bestelling is een aanbod dat door Nestlé Nederland geaccepteerd dient te worden. De acceptatie volgt door middel van een e-mail waarin de bestelling wordt bevestigd.
3.3. Indien de producten tijdelijk niet beschikbaar zijn, wordt dit aangegeven op de website.
3.4. Bulk bestellingen van handel- of consumentengroeperingen worden niet geaccepteerd. Nestlé Nederland behoudt zich tevens het recht voor om bestellingen te weigeren, in het bijzonder in geval van fraude.
4. PRIJZEN EN BETALING
4.1. Bestellingen worden in rekening gebracht tegen prijzen zoals die gelden op de dag van bestelling. Deze prijzen zijn inclusief BTW en verpakkingenbelasting en exclusief leveringskosten.
4.2. Betaling kan gedaan worden met de volgende kredietkaarten: Visa of Mastercard of via Ideal met de volgende banken: ING, Triodos bank, ASN Bank, SNS Bank, RegioBank, ABN Amro, Rabobank, Van Lanschot Bankiers, Handelsbanken, Revolut, bunq & Knab.
4.3. Uw bestelling wordt verwerkt zodra de betaling ontvangen is. Nestlé Nederland behoudt zich het recht voor de verkoopovereenkomst te annuleren en de bestelde producten niet te leveren, indien de betaling niet volledig is of naderhand wordt ingetrokken.
5. REVIEWS
Hoe schrijf ik een beoordeling?
Wil je graag jouw mening geven over één van onze producten door een review te schrijven? Dit kan heel gemakkelijk via onze productpagina, door in te loggen met jouw account en te klikken op de knop “Reviews”.
Zodra je op “beoordeling verzenden” hebt geklikt zal je review binnen 10 dagen zijn geüpload.
Houd bij het opsturen van een review altijd onze huisregels in gedachten:
5.1. Concentreer je op je eigen ervaring met onze producten: Dit forum is gecreëerd om jouw mening te horen over NESCAFE Dolce Gusto producten. U moet daadwerkelijk het betreffende product of de betreffende dienst hebben gebruikt.
5.2. Houd privacy van andere mensen altijd in gedachten: Deel nooit privé-informatie of foto’s van anderen in je beoordeling.
Zorg ervoor dat je niet zonder de nodige toestemming materiaal dat beschermd is door intellectuele eigendomsrechten online plaatst. Bijvoorbeeld foto’s, citaten, enz.
Uw gebruikersinhoud mag niets bevatten dat misbruik maakt van of inbreuk maakt op de rechten van Nestlé of een derde partij, inclusief intellectuele eigendomsrechten, privacyrechten, morele rechten, beeldrechten (of publiciteitsrechten) of eigendomsrechten.
5.3. Bescherm vertrouwelijke en eigendomsrechtelijke informatie: Deel geen informatie die vertrouwelijk is of waarvan u niet het recht heeft om deze openbaar te maken, inclusief alles wat onder eigendomsrechten valt.
5.4. Zorg ervoor dat uw gebruikersinhoud geen virussen, wormen of andere schadelijke of ongeautoriseerde computercode of bestanden bevat die bedoeld zijn om te verspreiden.
5.5. Houd het netjes: Misleidende, onjuiste of beledigende teksten worden niet geaccepteerd.
5.6. Geen persoonlijke aanvallen: Doorgaand op huisregel 3, voorkom agressieve, bedreigende of lasterlijke teksten gericht op andere individuen. Ook racistisch, etnisch, seksueel of godsdienst gerelateerde teksten worden niet geaccepteerd. Let a.u.b. op je woorden.
5.7. Blijf bij het onderwerp: Spam, kettingreacties, commerciële/promotionele of adverterende berichten worden niet geaccepteerd.
5.8. Blijf eerlijk: Verstuur geen inhoud die onwaar, niet accuraat of misleidend is. Maak geen valse verklaringen of suggereer niet dat uw gebruikersinhoud wordt gesponsord of goedgekeurd door dit platform of Nestlé als dit niet zo is.
5.9. Transparantie over uw relatie met Nestlé: Het is belangrijk dat u duidelijk en zichtbaar vermeldt of u een relatie heeft met Nestlé. Dit kan onder andere het geval zijn als u enige vorm van compensatie of beloning heeft ontvangen, als u werkzaam bent voor Nestlé of voor een ander bedrijf dat samenwerkt met Nestlé of een commerciële relatie heeft. Ook als u heeft deelgenomen aan een promotie of enige vorm van compensatie, beloning of stimulans (zoals geld, kortingen, gratis producten, geschenken, etc.) heeft ontvangen in verband met uw gebruikersinhoud, zelfs als dit ongevraagd was, dient u dit duidelijk en zichtbaar te vermelden.
Note: De inhoud vermeld op deze site laat niet noodzakelijkerwijs onze mening of standpunten zien. Wij zijn niet verantwoordelijk voor inhoud afkomstig van derde partijen of websites. Wij zijn gemachtigd om reviews te verwijderen die niet in overeenstemming zijn met onze huisregels. Wij behouden het recht om deze huisregels op elk moment aan te passen
Door uw e-mailadres in te dienen in verband met uw mening, stemt u ermee in dat Nestlé en haar dienstverleners uw e-mailadres mogen gebruiken om contact met u op te nemen over de status van uw mening en andere administratieve doeleinden. We kunnen handmatige of geautomatiseerde systemen gebruiken om uw gebruikersinhoud te analyseren om valse of verdachte beoordelingen of inhoud die in strijd is met deze voorwaarden te detecteren. We kunnen uw gebruikersinhoud modereren en verwijderen als er enige indicatie of twijfel is dat uw beoordeling vals of verdacht is, of anderszins in strijd is met deze voorwaarden. We kunnen beoordelingen gebruiken in marketingcommunicatie in overeenstemming met wettelijke vereisten, inclusief het bekendmaken van hoe we beoordelingen selecteren en berekenen en het verkrijgen van uw toestemming indien van toepassing.
6. LEVERING EN TRANSPORT
6.1. Nestlé Nederland spant zich in om binnen 5 werkdagen na het plaatsen van de bestelling de producten te leveren
6.2. De bestelde producten worden geleverd op het adres dat u hiertoe op de website heeft geregistreerd. Bestellingen worden enkel geleverd naar (woon)adressen binnen Nederland
6.3. Het is uw verantwoordelijkheid dat de bestelde producten op het afleveradres kunnen worden ontvangen. Indien door afwezigheid de producten niet kunnen worden afgeleverd, worden deze afgeleverd bij uw buren. U ontvangt hiervan een afleverbewijs in uw brievenbus. Indien uw buren ook niet thuis zijn, dan wordt uw bestelling de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden bij het opgegeven adres. Na 4 pogingen wordt uw bestelling weer terug genomen door Nescafé Dolce Gusto en zal er terugbetaling plaatsvinden.
6.4. Voor een bestelling onder de € 25 worden verzendkosten van € 4,95 berekend. Voor een bestelling met een totale waarde van meer dan € 25 worden geen verzendkosten berekend.
6.5. U dient de producten bij ontvangst van de levering te controleren op gebreken, juist geleverde aantallen en soort. Indien u niet tevreden bent over de ontvangen producten verzoeken wij u onverwijld contact op te nemen met de klantenservice per telefoon op 0800 365 23 48, via mail via consumentenservice@nl.nestle.com of per post op het volgende adres: Nestlé Nederland BV, Postbus 134, 1180 AC Amstelveen.
7. WETTELIJKE GARANTIE
7.1 Met betrekking tot de koffiemachines van KRUPS: KRUPS geeft 24 maanden na de datum van aankoop garantie op dit product. Tijdens deze periode behoudt KRUPS het recht om het product gratis te repareren of te vervangen, voor zover het wordt teruggestuurd samen met het aankoopbewijs naar een erkende KRUPS reparateur. Gebruik voor het terugsturen steeds de oorspronkelijke verpakking of een voldoende stevige doos om schade te vermijden en bewaar het bewijs van verzending. De garantie is niet overdraagbaar. De volgende elementen zijn uitdrukkelijk uitgesloten van deze garantie:
- Schade veroorzaakt door een verkeerd gebruik of verkeerde behandeling van het product of een gebruik dat niet voldoet aan de instructies
- Indien het product niet correct onderhouden werd (regelmatig ontkalken en schoonmaken) conform de instructies
- Een element in glas of keramiek werd in het product opgenomen
- Schade veroorzaakt door het gebruik van het product met een andere spanning dan staat aangegeven op het product
- Ander gebruik dan voor normale huishoudelijke toepassingen
- Normale slijtage
- Schade door overbelasting van de machine, verkeerd gebruik, veronachtzaming of ongeval
- Elke aanpassing die door de koper werd aangebracht op de machine of elke reparatie die niet door een erkende agent werd uitgevoerd
- Accessoires zoals filters, pakking, enz. die normaal al een beperkte levensduur hebben. Deze onderdelen zijn uitgesloten van de garantie en moeten periodiek vernieuwd worden.
Ga naar https://www.krups.nl/consumentenservice/contact voor de lijst van erkende reparateurs. Ze zijn gespecialiseerd in het herstellen van je toestel, zowel onder als buiten waarborg.
7.2 Met betrekking tot de SPECIAL.T®infuser
De consumentendienst van Nestlé Nederland biedt een commerciële garantie op de SPECIAL.T®-infuser voor een duur van 2 jaar vanaf de datum van aankoop (de aankoopdatum op de factuur geldt als bewijs). Om aanspraak te maken op de commerciële garantie kunt u contact opnemen met de consumentendienst op 0800 365 23 48 of op onze website https://www.dolce-gusto.nl/contact-us.
7.3 NESCAFÉ Dolce Gusto staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien het goed hieraan niet voldoet, zorgen wij voor kosteloos herstel of vervanging. Om zijn recht te gebruiken dient de klant, zo snel mogelijk nadat deze het gebrek heeft geconstateerd, contact met ons op te nemen. Contact opnemen kan telefoon op 0800 365 23 48, via mail via consumentenservice@nl.nestle.com of per post op het volgende adres: Nestlé Nederland BV, Postbus 134, 1180 AC Amstelveen. De wettelijke garantie is niet van toepassing indien het defect voortvloeit uit een verkeerd gebruik, externe oorzaken, gewoon onderhoud of normale slijtageverschijnselen.
8. HERROEPINGSRECHT
8.1 U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
8.2 De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
8.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Nestlé Nederland BV, Postbus 134, 1180 AC Amstelveen, 0800-3652348, consumentenservice@nl.nestle.com) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
8.4 Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
9. GEVOLGEN VAN DE HERROEPING
9.1 Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaardlevering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
9.2 Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
9.3 U dient de goederen onverwijld, in de originele verpakking en vergezeld van de factuur, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
9.4 De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Echter, indien u gebruik maakt van het antwoordnummer (Nestlé Nederland, T.a.v NESCAFÉ Dolce Gusto Webshop Antwoordnummer 1199 1180 VD Amstelveen) dan kan u de goederen kosteloos terugzenden.
9.5 U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
9.6 Voor redenen van gezondheidsbescherming en hygiëne kan u het herroepingsrecht niet uitoefenen voor capsules waarvan de verpakking werd geopend.
10. DOUANERECHTEN
Als u producten bestelt die moeten worden geleverd in een ander land dan het afzendland van Nestlé Nederland, wordt u beschouwd als een erkende invoerder en moet u om die reden de geldende wetten en reglementen naleven van het land waar u de producten in ontvangst neemt. U kunt onderworpen worden aan invoerrechten of belastingen als de producten in het betreffende land aankomen.
11. EIGENDOMSVOORBEHOUD
Alle producten blijven eigendom van Nestlé Nederland totdat de volledige betaling is voldaan. Het risico van de producten gaat over op het moment van levering.
12. BEPERKTE AANSPRAKELIJKHEID
12.1 De foto’s en teksten die de producten op deze website illustreren en beschrijven worden enkel ter informatie en illustratie vermeld. Behoudens in geval van opzet en grove nalatigheid, aanvaardt Nestlé Nederland geen enkele aansprakelijkheid voor fouten in of bij de foto’s of teksten op deze website.
12.2 In geen geval kan Nestlé Nederland aansprakelijk worden gesteld voor onrechtstreekse, toevallige of vervolgschade van welke aard ook (zelfs indien het ontstaan van deze schade bekend was of bekend had kunnen zijn bij Nestlé Nederland) die voortvloeit uit haar producten, het gebruik daarvan, de verkoop of deze website.
13. TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK
12.1 Onderhavige Algemene Verkoopvoorwaarden worden geregeld door Nederlands recht.
12.2 Alle geschillen behoren uitsluitend tot de bevoegdheid van de rechtbanken van Amsterdam.
Amstelveen
Tel: 0800-3652348
E-mail: consumentenservice@nl.nestle.com
KvK-nummer 33129581